espressocafe.ro

marți, 11 aprilie 2017

Legenda fructelor de curpen (clematis vitalba)

Nu ma cunoasteti, insa memoria mea isi aminteste de fiecare dintre voi. V-am vazut trecand grabiti pe langa mine, in drumul spre serviciu, spre piata, spre gradinita sau spre scoala. Nu mi-ati acordat nici macar o privire. Sunt doar o biata planta mladie, subtirica si mult prea indrazneata. Dorinta de a supravietui ma invata sa ma agat de viata si de garduri cu disperarea plantei neiubite, inutile. Fructele mele, desi atat de frumoase, cu o forma unica, nu intereseaza pe nimeni. Nici oamenii, nici pasarile cerului nu se uita spre ele si nu le admira gingasia, iar asta ma doare pana in adancul sevei ce urca spre varfuri.

Dintre atatea plante ce impodobesc planeta, tocmai eu s-a nimerit sa fiu cea urata si nedorita. E un sentiment cumplit de apasator, un gand ce sfasie inima si lasa rodul tremurand in toamna. Vazand ca fructele mele sunt pe cale sa inghete, am inaltat o ruga fierbinte catre Zeul Florilor. Doar el are puterea de a face bine acolo unde e rau, de a aduce dreptatea in lume, de a oferi fiecaruia atat cat merita. Ofilita, cu fructele aproape degerate,
cu gandul la iarna grea ce urma sa vina, stateam expusa vederii tuturor, agatata in gard, insa nimeni nu se oprea sa imi planga de mila, asa cum faceau cu trandafirii de dincolo de gard sau chiar cu tufanelele zambitoare.

Atunci am simtit cum mila se pogoara asupra mea si a fructelor mele, invaluindu-ne cald in imbratisarea trimisa de Zeul Florilor.
-Tu, planta agatatoare, arbust de curpen mladios, numit in cercuri selecte clematis vitalba, nu-ti fie teama! Copiii tai nu vor degera la iarna, caci ii transform in fructe paroase, sa fie la adapost de gerul muscator al celui mai greu anotimp.

Zeul Florilor s-a tinut de cuvant si iata ca, in scurt timp, peste fructele mele a aparut un puf alb, calduros. Fie iarna cat de grea, puful e la clematis vitalba. Am fredonat acest cantecel chiar si de sub zapada, in vremea cand eram acoperita si cu greu se putea deosebi puful alb de omatul iernii.

La primele raze de soare primavaratic, oamenii au inceput sa ma vada si sa ma admire. Ce i-a determinat oare sa ma observe si sa ma pozeze?
-Uite ce planta interesanta! Are puf cat sa umpli o perna uriasa! strigau ei cand treceau pe la gard. Stie cineva ce planta este asta care face puf alb in buchetele?
-Da, este planta numita curpen sau clematis vitalba, o planta invaziva, foarte viguroasa si cu adevarat spectaculoasa dupa ce fructele sale ajung la maturitate si se desfac, formand acel puf alb.

Eram vedeta, aveam in spate o legenda, deveneam legenda. Legenda fructelor de curpen urma sa fie nepieritoare, sa ajunga pe un blog plin de flori si sa incante multi, tot mai multi cititori. Fructele paroase de curpen vor dainui vesnic in memoria celor ce au avut ocazia de a le vedea. Cel putin asa spune legenda lui clematis vitalba.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu