espressocafe.ro

sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Ventilator exhaustor

Zilele trecute ne-a venit in vizita un bun prieten, sa jucam o partida de rummy, asa cum obisnuim intotdeauna in perioada libera de dupa sarbatorile de sfarsit de an. Am stat la povesti, am depanat amintiri si am vorbit mult despre planuri de viitor. La un moment dat, prietenul nostru ne-a spus ca are neaparata nevoie de un ventilator exhaustor. Aproape in cor, eu si sotul meu am intrebat ce este un ventilator exhaustor, caci nu mai auzisem acest cuvant si nu imi puteam imagina cum arata sau la ce foloseste. Inainte ca prietenul sa raspunda la intrebare, din dormitor s-a auzit vocea copilului meu: un ventilator exhaustor este un ventilator folosit la evacuarea forțată a gazelor, a suspensiilor de particule solide din aer etc. dintr-o încăpere, dintr-o nișă, dintr-o exploatare minieră subterană etc. Nu imi venea sa cred ca urechile mi-au auzit toate astea. M-am uitat la sotul meu, el s-a uitat la mine si amandoi in acelasi timp ne-am uitat la prietenul nostru, pentru a afla daca explicatia era corecta. Da, era adevarat ce spunea copilul. 

Poate ca veti intelege mirarea noastra colectiva daca va voi povesti cate ceva despre baiatul meu, copil crescut in mare parte fara tata. A invatat la un liceu care nu are nici o legatura cu mecanica sau cu alte domenii potrivite barbatilor, dupa standardele societatii noastre. Abia stie cum arata o surubelnita, la ce foloseste un ciocan, cand e nevoie de o dalta, unde este nevoie de o cheie de 14 sau cum se monteaza un intrerupator. De unde si pana unde stie el ce este un ventilator exhaustor? Mie numele acesta mi se pare greu de pronuntat si foarte greu de tinut minte, iar copilul meu, cel care nu stie bine la ce foloseste un fierastrau sau o bormasina, imi spune, trezit din somn, ce este un ventilator exhaustor. Explicatia data de el, atunci cand a fost intrebat de unde stie, ne-a lasat muti, fara replica. De fapt habar nu avea, dar a facut repede o analogie intre cuvantul englezesc exhaust si posibila traducere in limba romana. Asociat cu ventilator, i s-a parut logic sa ne spuna ca este o chestie utilizata la evacuarea gazelor, mai ales ca anul trecut, cand am montat in bucatarie noua centrala termica, discutase cu mesterii despre ventilatoare si invatase cate ceva. 

Daca tot s-a vazut in centrul atentiei, copilul a vrut sa faca spectacol pana la capat si a intrat rapid pe internet pentru a-i cauta prietenului nostru un ventilator exhaustor bun. In acest moment sunt si eu in masura sa va recomand firma gasita de el. Este vorba despre pro-vent.ro. 
"Toate ventilatoarele si accesoriile comercializate sunt facute in conformitate cu cele mai stricte standarde in ceea ce priveste productia, controlul calitatii si calitatea garantiei sistemelor. Structura companiei de proiecte, testare, productie si de control al calitatii este formata in conformitate cu reglementarile UE, special in ceea ce priveste standardele de siguranta. Ventilatoare centrifugale;
Materialele utilizate si componentele standardizate ale ventilatoarelor comercializate sunt acoperite de aceleasi standarde si protectii, daca este necesar, de certificatele de calitate relevante.
La PRO VENT consideram ca realtionarea transparenta cu toti parteneri si colaboratorii nostri este esentiala. Din acest motiv investim in mod pro-activ in angajatii, colaboratori si partenerii nostri externi. Ne concentram pe nevoile partenerilor nostri de solutii si serivii de climatizare si ventilatie inovatoare, oferind nu doar produse individuale dar si solutii complete, personalizate in functie de exigentele fiecarui proiect."


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu