espressocafe.ro

miercuri, 6 ianuarie 2016

Vata de sticla

Undeva langa gara de vest a orasului in care locuiesc cresteau candva niste flori galbene care ma fascinau. Mergeam in fiecare zi vara sa le vad si sa culeg cateva, cu toate ca blocul meu era la o distanta de 20 de minute de ele. E drept, pe atunci copiii nu aveau calculatoare si internet, asa ca isi petreceau mare parte din timpul liber afara, alergand. Mie imi placea ajung acolo mergand pe burlanele prin care trece iarna agentul termic. Multe dintre ele aveau deja tabla rupta. Tin minte ca alergam desculta, desi exista riscul sa ma tai la talpi si ca, de foarte multe ori, vata de sticla in care era invelit burlanul avea grija sa imi mangaie pielea, facandu-ma sa nu o uit prea usor. Ati simtit vreodata mancarimile pe care vata de sticla le provoaca pielii umane? E o senzatie care cu greu poate fi descrisa in cuvinte, va garantez. Acum cateva zile, cand soacra mea a spus ca are de gand sa izoleze nu stiu ce pe la tara si ca va trebui sa cumpere vata de sticla, amintirea acelei senzatii a revenit cu o forta incredibila. Pentru o clipa m-am simtit iar copil, iar pielea m-a furnicat ca altadata, cand alergam pana la gara de vest calarind burlanele. 

Probabil din acest motiv nici nu am reusit sa retin tot ce a spus mama sotului meu. In minte totul parea galben, asa cum e vata de sticla, pielea avea o mancarime inexplicabila, iar pe la urechi parca imi vajaia vantul caldut al verilor copilariei. Tot ce am reusit sa retin a fost ca vrea sa repare acoperisul si pentru asta are nevoie ca noi sa dam o comanda pe internet, sa nu fie nevoie sa caram un astfel de produs pe brate sau prin taxiuri. Ne-am aruncat in fuga o privire si am gasit Vata de sticla Ursa SF34 Gemini gr.50/100 mm, care se vinde la pretul de rola de 6/12 mp - 78,60 RON si care se comercializeaza sub forma de saltelele usoare din vată minerală de sticlă rulate şi comprimate, ambalate sub forma de role cu marcaj pe una din fete. Pentru cei interesati, vreau sa spun ca saltelele rulate şi comprimate, autoportante din vată minerală de sticlă Ursa Gemini se utilizează pentru izolațiile termice si fonice la : acoperisuri inclinate, pereti interiori si între căpriori. Este vorba de dimensiuni: 2X50 mm - 5000x1200 mm si suprafata: gr.50 mm=12 mp ; gr.100=6 mp. Coeficientul de conductivitate termica este de 0, 034 W/mK, iar clasa de reactie la foc este A1. 

Voua vi se intampla sa asociati un cuvant sau o idee, asa cum am facut eu, cu amintiri venite din copilarie, din vremuri pe care le credeati de mult trecute? Chiar in timp ce scriu acest articol, prin fata ochilor imi danseaza florile galbene din care imi faceam in copilarie coronite. In nari am mirosul de tabla incinsa la soare, iar in talpi simt furnicaturile pe care numai vata de sticla stie sa le ofere curajosilor care indraznesc sa o calce in picioare. Sincera sa fiu, nu stiu daca acum, matura fiind, as mai repeta experientele din copilarie. Parca nu ma vad mergand desculta pe tabla incinsa, oricat as fi eu de zapacita si oricat de mult mi-ar placea sa fac uneori pe viteaza. Ma uit in urma si imi dau seama ca nici macar o data nu mi-am dus copilul sa vada pe unde si cum ma jucam, imi dau seama ca nu mi-a trecut prin cap sa ii arat burlanele care mie mi-au incalzit copilaria si sa vad daca el ar fi indraznit sa le atinga cu talpile goale, sa simta pe piele vata de sticla moale si in acelasi timp atat de taioasa. O fi tarziu acum, daca are deja 22 de ani? :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu